Tuesday, 2 July 2013

Reaksi Lelaki Yang Kena Reject - MOSTLY!!!

Assalamualaikum dan selamat tengah hari.
*being alim for a while*
:p

Sepanjang aku hidup apa yang dapatku lihat bila lelaki kena reject mesti naik angin. Tak faham kak ton dengan mak jemah..



Hahaha, bila diorang dah start marah, aku pulak start gelak. Bukan nak kurang ajar atau main-mainkan hati perasaan seorang lelaki, tapi faham-fahamlah and tanyalah diri sendiri kenapa seorang perempuan tu taknakkan dia. Jangan fikir rupa aje ok? Tengok personaliti diri, mana tau ada something yang perempuan tu taknak ke. Contohnye ; panas baran, kalau marah tahap hingga hendak memaki dan menghina orang, kuat menipu, cepat couple lain bila dah break up. Cara nak move on bukan pergi ke orang lain. Ubah diri to be better person...

Aku memang tak suka bila lelaki flirt2 then esoknya dia keluar dengan perempuan as in dating.. asdfghjkl;lasdfghjklqwertyuio!!!! Tapi apekan daya, terpaksa lah sabar dan redha. Sesetengah lelaki memang tak boleh sabar, dia mesti nak couple dengan seseorang tu. Bila perempuan tu kata she's not ready, laki tu walks away dan pergi ke orang lain. Sepatutnye, dia kena try convince her ke or tunggu ke...
Situasi ni sering berlaku (eceh ayat mcm esei bm je) dan kalau ditanya, jawabnye:

Perempuan : Aku tak ready tapi aku nak dia. Aku takut kalau aku dengan dia, aku tak happy and benda yang aku inginkan tak menjadi.. Aku rasa aku perlukan masa untuk mengenali dia bukan terus couple dan break up nanti

Lelaki: Nak buat apa tunggu? Dia kata dia tak ready.. Aku malu bila kena reject, lebih baik pergi cari perempuan lain. Ramai lagi yang boleh try. Bunga bukan sekuntum kan?

:(

it sad to hear from boys, because imma girl and benda ni selalu happen to me or to my friends. takpun blogger2 lain, diorang pun rasa sama macam ape yang aku rasa. tu yang bile perempuan tu dapat tahu lelaki tu bersama dengan perempuan lain, dia sure heartbroken and said "lelaki semua sama"
Lelaki memang semua tak sama, tapi yang kita selalu jumpa, itu lah yang sama perangai dan tindakan diorang. Nak faham tu memang taklah, memang takkan faham. Benda ni happen every single day.

Sakit hati memang kena tahan. Mana tak kawan2 perempuan aku asyik nangis, takpun kazen2 perempuan aku. Itu yang sebab tak ready, yang reject sebab perempuan tu dah taken tu memang sangat pelik. Guys, you know she's taken why kacau? Then nanti gaduh. FYI, aku tak percaya ayat ni "aku benci betullah mamat tu pergi rampas awek aku" atau "minah tu rampas boyfriend aku" seriously? hahahaha kau ingat perempuan ni mainan nak rampas-merampas? Situasi ni, perempuan tu yang salah, kalau dia sayangkan laki tu dia takkan pergi kat laki lain yang dok kacau dia... Sama dengan situasi lagi satu except it's opposite way.


Situasi lain plak, bila kena reject, humiliate plak perempuan tu. Dude, tak gentle ah weh?? Kau nak dia, bila tak dapat hina2 bagai.. Not a professional way. Memang bunga bukan sekuntum, well just walk away jelah bile dia taknak, dia yang rugi.. You're perfect to be you, orang yang tak accept for who you are tu memang asdfghjkl. Maybe bukan jodoh korang, maybe she's not good enough for you.. Tak boleh sopan? Ni nak marah2 kata "kau ingat kau bagus sangat ke?" dude, kalau dia takbagus, kau takkan nak mengorat dia lah.


So before nak mengorat tu, fikirlah dulu. Some guys, baru introduce dah tanya perempuan tu single ke tak? Well kalau dia taken, kenapa? Kau dah taknak kawan dengan dia semata takut bf dia marah kau? dude, kau takut ke kena marah? Kalau perempuan tu dah tau boyfriend dia panas baran and cepat jealous, kenapa nak layan laki lain? And budak yang baru dia kenal tu, takpayah sampai dah taknak kawan, rileks sudah lainlah kalau kau nak buat something kat perempuan tu (as in ngorat dia ke or hancurkan relationship dia -- tu memang kena takyah kawan. haaa~)...

other than that, aku tak suka kalau orang kat social network tegur aku dan bertanya "boleh berkenalan?" eee skemanya. old school oh. takpun tanya "hi boleh ngorat" pfft, setahu aku time aku darjah or form 2 camtu, mamat yang 20+ yang cakap macam tu.

20 year old guy (or above)in 2006 - "hi, boleh berkenalan?" = ok

20 year old guy (or above) in 2013 - "hi boleh berkenalan?" - weirdo


haih,
okay thats it
chiao
xxx

No comments:

Post a Comment

:)